Dynamics 365 Sales

Aby uzyskać przewagę konkurencyjną i wzmocnić pozycję sprzedawców, inwestuj w technologie oparte na danych. Dzięki Dynamics 365 for Sales zespoły sprzedażowe mogą konsekwentnie budować zaangażowanie, które tworzy relacje i zamyka transakcje, co zwiększa jakość obsługi klienta. Inteligentne wskazówki w CRM na każdym kroku sprawiają, że pracownicy mają czas i wiedzę, by rozwijać relacje z klientem.

  • Microsoft Dynamics 365 Sales - widok
  • Microsoft Dynamics 365 Sales - widok

Czym jest Dynamics 365 Sales? 

Dynamics 365 Sales jest aplikacją typu Customer Relationship Management (CRM). Jest to część większej platformy Microsoft Dynamics 365 CRM, która obejmuje szereg różnych aplikacji biznesowych do zarządzania relacjami z klientami, sprzedażą, marketingiem, obsługą klienta, finansami, dostawą i wieloma innymi dziedzinami.

Dynamics 365 Sales koncentruje się głównie na zwiększaniu efektywności działów sprzedaży w organizacji. Aplikacja oferuje narzędzia i funkcje, które pomagają w zarządzaniu firmą, prognozowaniu sprzedaży, monitorowaniu wyników oraz w automatyzacji procesów. Dzięki temu handlowcy mogą skuteczniej śledzić i zarządzać swoimi kontaktami, potencjalnymi klientami oraz szybciej aktualizować dane.

Możliwości Dynamics 365 Sales 

  • Zwiększaj wydajność dzięki praktycznym informacjom,
  • Współpracuj nad transakcjami w nowoczesnej przestrzeni roboczej,
  • Twórz, edytuj i udostępniaj dokumenty,
  • Aby podnieść wskaźnik udanych transakcji, skup się na największych szansach sprzedażowych,
  • Wykorzystuj znane narzędzia i wykonuj zadania z poziomu Outlooka,
  • Korzystaj ze wskazówek.

Co oferuje Dynamics 365 Sales?

Widok 360 stopni w Microsoft Dynamics 365 for sales prezentuje wszystkie najważniejsze informacje o kliencie np.: umowy, adresy, usługi dodatkowe, zgody marketingowe, sprawy, reklamacje oraz działania. Z poziomu widoku 360 można uzyskać również wgląd do całej historii klienta. Im więcej wiemy na temat klienta, tym bardziej spersonalizowane usługi możemy mu zaproponować. Wielokanałowa obsługa klienta i dokładna analiza jego działań umożliwia przewidywanie jego przyszłych zachowań – kiedy zacznie interesować się jakimś produktem lub usługą, kiedy warto skontaktować się z nim lub zaprezentować mu materiały marketingowe na określony temat. Należy sprawić, aby klient poczuł, że jego potrzeby zostały spersonalizowane i zaspokojone. Widok 360 stopni w  sprawia, że każdy przedstawiciel handlowy posiada 100% informacji o kliencie, co finalnie przekłada się na skrócenie nakładu pracy poświęconego na obsłużenie określonego klienta. Szybkie dotarcie do wybranych informacji pozwala pracownikowi na obsługę klienta, w sposób jakby miał o nim 100% wiedzy w kontekście jego produktów, spraw oraz zachowań.

W ramach Widoku 360 stopni systemu Dynamics 365 jesteśmy w stanie zrealizować tzw. dedykowane aplikacje dla ról biznesowych w organizacji np. Contact Center. Realizujemy je pod kątem dedykowanych formularzy, które mogą mieć inną formę w różnych aplikacjach. Powyższe pozwala na jeszcze większe dopasowanie względem użytkownika systemu, co finalnie przekłada się na sprawniejszą pracę i optymalne wykorzystanie czasu.

  • Widok 360 Dynamics 365
  • Widok 360 Dynamics 365

Wybrane funkcjonalności Dynamics 365 Sales

Zarządzanie produktami w Dynamics 365 for Sales

Moduł produktów i ich cenników w prosty sposób pozwala na oferowanie klientom konkretnych produktów, których potrzebują. W ramach rozwiązania Microsoft Dynamics 365 Sales istnieje możliwość definiowania zróżnicowanych produktów, które są parametryzowane np. ze względu na:

  • Grupę Klientów: klient biznesowy, klient indywidualny,
  • Okres ofertowania: określa termin, w jakim dany produkt może być oferowany klientowi,
  • Okres sprzedaży: określa maksymalny okres, na jaki może być zawarta umowa,
  • Typ produktu.

Każdy z Produktów ma zdefiniowany swój własny cennik lub wiele cenników, które mogą być różne w zależności od przyjętych parametrów (taryfa, okres ofertowania, okres fakturowania).

Up-selling i Cross-selling w Dynamics 365 Sales

Katalog produktów może zostać rozbudowany o odpowiednie atrybuty i relacje pomiędzy produktami, które pozwolą na równoległą sprzedaż w procesie sprzedaży produktów skorelowanych lub umożliwią przeprowadzenie przyszłych kampanii powiązanych ze sobą lub o określonych atrybutach.

Zaszyta logika pozwala na proponowanie klientowi produktów np. droższych w określonym przedziale od oglądanego czy kupowanego aktualnie produktu. Wdrożone procesy umożliwią również posprzedażowe ofertowanie klientów produktami o wyższym standardzie, nowszej wersji. Katalog produktów i procesy w systemie mogą być dostosowane do specyfiki sprzedaży i działań marketingowych klienta. Proponowany Power BI pozwoli na bardzo dogłębną wielowymiarową analitykę zachowań zakupowych klientów oraz możliwość zwiększenia sprzedaży.

Automatyczna obsługa klienta — tworzenie ofert i zamówień w Dynamics 365 for Sales

Na podstawie wprowadzonych danych, system pozwala generować dokumenty na bazie szablonów zaszytych w Microsoft Dynamics 365 for sales. Wygenerowane pliki są uzupełniane automatycznie danymi z systemu. Szablony dokumentów są zarządzane przez administratorów merytorycznych systemu. W sytuacji kiedy dany szablon zostanie zmodyfikowany, może być on zaktualizowany w szybki sposób przez użytkowników z odpowiednimi uprawnieniami. Wygenerowane dokumenty są automatycznie wiązane z obiektem, z którego jest on generowany np. z Umową. Dzięki automatyzacji procesów istnieje pełna historia dokumentów, które były generowane z systemu.

Analiza danych sprzedażowych w Dynamics 365 Sales

W Microsoft Dynamics 365 Sales udostępniona jest możliwość generowania raportów przez użytkowników dla dowolnych danych z poziomu widoku (możliwość eksportu). Dla dużych, skomplikowanych zapytań korzystających z wielu tabel i zawierających duże wolumeny danych, w celu zmniejszenia obciążenia CRM możliwe jest zamówienie raportu generowanego z bazy danych (automatycznie wysyłany w ustalonych interwałach czasowych). W ramach tej funkcjonalności wykorzystywane jest rozwiązania Power BI.

Planowanie i monitorowanie 

System umożliwia monitorowanie, raportowanie i porównywanie wszelkich danych związanych z firmą:

  • lejek sprzedażowy,
  • ilość leadów,
  • planowany budżet,
  • realizacja,
  • cele indywidualne i zespołowe,
  • ilość kontaktów,
  • etapy ofertowania,
  • szanse sprzedaży.

W celu realizacji tej funkcjonalności istnieje możliwość wykorzystania wewnętrznych mechanizmów systemu CRM oraz rozwiązania Power BI.

  • Microsoft Dynamics 365 Sales - ocena relacji
  • Microsoft Dynamics 365 Sales - ocena relacji

Pozostałe moduły systemu Microsoft Dynamics 365 CRM:

ekran ustawienia 2

Dynamics 365
Customer Service

ekran logo3

Dynamics 365
Customer Insights

rakieta i chmura 1

Dynamics 365
Customer Voice

plik logo ekran dokument

Dynamics 365
Sales Insights

Poznaj Microsoft Dynamics 365 – Umów się na prezentację

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie powyżej moich danych osobowych, w celu prowadzenia działań marketingowych własnych produktów i usług przez – X-Code Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Klaudyny 21 lok. 8. następującymi kanałami komunikacji: