Dynamics Sales
Aby uzyskać przewagę konkurencyjną i wzmocnić pozycję sprzedawców, inwestuj w technologie oparte na danych. Dzięki Dynamics for Sales zespoły sprzedażowe mogą konsekwentnie budować zaangażowanie, które tworzy relacje i zamyka transakcje, co zwiększa jakość obsługi klienta. Inteligentne wskazówki w CRM na każdym kroku sprawiają, że pracownicy mają czas i wiedzę, by rozwijać relacje z klientem.
Czym jest Dynamics Sales?
Dynamics for Sales jest aplikacją typu Customer Relationship Management (CRM). Jest to część większej platformy Microsoft CRM, która obejmuje szereg różnych aplikacji biznesowych do zarządzania relacjami z klientami, sprzedażą, marketingiem, obsługą klienta, finansami, dostawą i wieloma innymi dziedzinami.
Dynamics Sales koncentruje się głównie na zwiększaniu efektywności działów sprzedaży w organizacji. Aplikacja oferuje narzędzia i funkcje, które pomagają w zarządzaniu firmą, prognozowaniu sprzedaży, monitorowaniu wyników oraz w automatyzacji procesów. Dzięki temu handlowcy mogą skuteczniej śledzić i zarządzać swoimi kontaktami, potencjalnymi klientami oraz szybciej aktualizować dane.
Możliwości Dynamics for Sales
- Zwiększaj wydajność dzięki praktycznym informacjom,
- Współpracuj nad transakcjami w nowoczesnej przestrzeni roboczej,
- Twórz, edytuj i udostępniaj dokumenty,
- Aby podnieść wskaźnik udanych transakcji, skup się na największych szansach sprzedażowych,
- Wykorzystuj znane narzędzia i wykonuj zadania z poziomu Outlooka,
- Korzystaj ze wskazówek.
Co oferuje Dynamics Sales?
Widok 360 stopni w Microsoft Dynamics for sales prezentuje wszystkie najważniejsze informacje o kliencie np.: umowy, adresy, usługi dodatkowe, zgody marketingowe, sprawy, reklamacje oraz działania. Z poziomu widoku 360 można uzyskać również wgląd do całej historii klienta. Im więcej wiemy na temat klienta, tym bardziej spersonalizowane usługi możemy mu zaproponować. Wielokanałowa obsługa klienta i dokładna analiza jego działań umożliwia przewidywanie jego przyszłych zachowań – kiedy zacznie interesować się jakimś produktem lub usługą, kiedy warto skontaktować się z nim lub zaprezentować mu materiały marketingowe na określony temat. Należy sprawić, aby klient poczuł, że jego potrzeby zostały spersonalizowane i zaspokojone. Widok 360 stopni w sprawia, że każdy przedstawiciel handlowy posiada 100% informacji o kliencie, co finalnie przekłada się na skrócenie nakładu pracy poświęconego na obsłużenie określonego klienta. Szybkie dotarcie do wybranych informacji pozwala pracownikowi na obsługę klienta, w sposób jakby miał o nim 100% wiedzy w kontekście jego produktów, spraw oraz zachowań.
W ramach Widoku 360 stopni systemu microsoft jesteśmy w stanie zrealizować tzw. dedykowane aplikacje dla ról biznesowych w organizacji np. Contact Center. Realizujemy je pod kątem dedykowanych formularzy, które mogą mieć inną formę w różnych aplikacjach. Powyższe pozwala na jeszcze większe dopasowanie względem użytkownika systemu, co finalnie przekłada się na sprawniejszą pracę i optymalne wykorzystanie czasu.
Wybrane funkcjonalności Dynamics 365 Sales
Zarządzanie produktami w Dynamics for Sales
Moduł produktów i ich cenników w prosty sposób pozwala na oferowanie klientom konkretnych produktów, których potrzebują. W ramach rozwiązania Sales istnieje możliwość definiowania zróżnicowanych produktów, które są parametryzowane np. ze względu na:
- Grupę Klientów: klient biznesowy, klient indywidualny,
- Okres ofertowania: określa termin, w jakim dany produkt może być oferowany klientowi,
- Okres sprzedaży: określa maksymalny okres, na jaki może być zawarta umowa,
- Typ produktu.
Każdy z Produktów ma zdefiniowany swój własny cennik lub wiele cenników, które mogą być różne w zależności od przyjętych parametrów (taryfa, okres ofertowania, okres fakturowania).
Up-selling i Cross-selling w Dynamics for Sales
Katalog produktów może zostać rozbudowany o odpowiednie atrybuty i relacje pomiędzy produktami, które pozwolą na równoległą sprzedaż w procesie sprzedaży produktów skorelowanych lub umożliwią przeprowadzenie przyszłych kampanii powiązanych ze sobą lub o określonych atrybutach.
Zaszyta logika pozwala na proponowanie klientowi produktów np. droższych w określonym przedziale od oglądanego czy kupowanego aktualnie produktu. Wdrożone procesy umożliwią również posprzedażowe ofertowanie klientów produktami o wyższym standardzie, nowszej wersji. Katalog produktów i procesy w systemie mogą być dostosowane do specyfiki sprzedaży i działań marketingowych klienta. Proponowany Power BI pozwoli na bardzo dogłębną wielowymiarową analitykę zachowań zakupowych klientów oraz możliwość zwiększenia sprzedaży.
Automatyczna obsługa klienta — tworzenie ofert i zamówień w Dynamics Sales
Na podstawie wprowadzonych danych, system pozwala generować dokumenty na bazie szablonów zaszytych w Sales. Wygenerowane pliki są uzupełniane automatycznie danymi z systemu. Szablony dokumentów są zarządzane przez administratorów merytorycznych systemu. W sytuacji kiedy dany szablon zostanie zmodyfikowany, może być on zaktualizowany w szybki sposób przez użytkowników z odpowiednimi uprawnieniami. Wygenerowane dokumenty są automatycznie wiązane z obiektem, z którego jest on generowany np. z Umową. Dzięki automatyzacji procesów istnieje pełna historia dokumentów, które były generowane z systemu.
Analiza danych sprzedażowych w Dynamics Sales
W systemie udostępniona jest możliwość generowania raportów przez użytkowników dla dowolnych danych z poziomu widoku (możliwość eksportu). Dla dużych, skomplikowanych zapytań korzystających z wielu tabel i zawierających duże wolumeny danych, w celu zmniejszenia obciążenia CRM możliwe jest zamówienie raportu generowanego z bazy danych (automatycznie wysyłany w ustalonych interwałach czasowych). W ramach tej funkcjonalności wykorzystywane jest rozwiązania Power BI.
Planowanie i monitorowanie
System umożliwia monitorowanie, raportowanie i porównywanie wszelkich danych związanych z firmą:
- lejek sprzedażowy,
- ilość leadów,
- planowany budżet,
- realizacja,
- cele indywidualne i zespołowe,
- ilość kontaktów,
- etapy ofertowania,
- szanse sprzedaży.
W celu realizacji tej funkcjonalności istnieje możliwość wykorzystania wewnętrznych mechanizmów systemu CRM oraz rozwiązania Power BI.
Pozostałe moduły systemu Microsoft CRM:
Poznaj Microsoft Dynamics 365 – Umów się na prezentację