Dynamics Marketing
Funkcjonalności Dynamics Marketing
Budowanie ścieżki klienta
Aplikacja Dynamics Marketing zapewnia automatyzację procesów marketingowych. Moduł posiada generator procesu pozyskiwania klientów, który pozwala użytkownikowi w prosty sposób graficznie metodą przeciągnij i upuść zbudować proces automatyzujący działania i komunikację z klientem. Dedykowane ścieżki klienta mogą być uzależnione od rodzaju danych o kliencie oraz interakcji z klientem (wejście na stronę i monitorowanie sposobu korzystania z witryny internetowej, przeczytanie wiadomości e-mail, kliknięcie w link przekierowujący na stronę informacji o produkcie, odpowiedzi na ankietę, odpowiedzi na zaproszenie na wydarzenie).
Komunikacja odbywa się kanałem adekwatnym do wyrażonych zgód marketingowych przez kontakt. Przykład: kontakt na stronie marketingowej subskrybuje biuletyn wysyłany mailowo, automatycznie zostaje zarejestrowany jako rekord kontaktu w bazie CRM i automatycznie przypisany do utworzonego segmentu dynamicznego. Jeśli wyrazi zainteresowanie produktem w przesyłanym biuletynie i kliknie w link, system zarejestruje go jako potencjalnego klienta i wygeneruje automatycznie e-mail, aby zwiększyć zainteresowanie klienta. System umożliwia ocenę dalszych interakcji potencjalnego klienta oraz generowanie zdarzeń takich jak utworzenie zadania dla użytkownika CRM lub uruchomienia przepływu pracy. Po spełnieniu określonych w procesie warunków potencjalny klient może zostać przekazany automatycznie do działu sprzedażowego. Wszystkie interakcje mogą podlegać raportowaniu i analizie.
Moduł posiada funkcjonalność automatycznego planowania wysyłki e-mail, która analizuje historię interakcji klienta (np. godziny otwarcia wiadomości e-mail) i dostosowuje wysyłkę w najbardziej optymalnym czasie dla poszczególnych klientów; pozwala to na zwiększenie prawdopodobieństwa otwarcia wiadomości.
Lead scoring
Aplikacja Marketing pozwala na tworzenie spersonalizowanych kampanii marketingowych. Narzędzie umożliwia zaprojektowanie modelu automatycznej oceny każdego potencjalnego klienta (lead scoring), wykorzystując szczegóły demograficzne, firmograficzne oraz interakcje (np. otwarcie wiadomości e-mail, wejście na stronę WWW, udział w wydarzeniu). Każdy model oceny posiada określony próg gotowości do sprzedaży. W przypadku jego przekroczenia, taki lead zostaje oznaczony jako gotowy do zakupu, co jest wyzwalaczem dla kolejnych zdarzeń w systemie.
Segmentacja klientów
Segment jest obiektem systemowym, służącym do zdefiniowania listy odbiorców realizowanych działań marketingowych. Budując listę odbiorców działań (Segment) użytkownik może ją oprzeć o rekordy typu Klient, Kontakt lub Potencjalny klient. System umożliwia rejestrację następujących typów segmentów:
- Segmenty dynamiczne dają możliwość zdefiniowania listy odbiorców poprzez ustawiane wyrażeń logicznych, takich jak „wszystkie kontakty z Poznania” lub „wszystkie kontakty z branży Produkcyjnej”. Członkostwo w segmencie dynamicznym stale się zmienia, odzwierciedlając nowe i usuwane obiekty.
- Segmenty statyczne umożliwią zdefiniowanie statycznej listy odbiorców, wybieranych indywidualnie na podstawie zapytania bazodanowego.
- Segmenty złożone umożliwią połączenie istniejących (aktywnych) segmentów za pomocą operatorów logicznych.
- Segmenty mogą być również oparte na profilach lub interakcjach.
- Segmenty profilów oparte o rekordy profilowe kontaktów wykorzystują dane zebrane odnośnie danego kontaktu i przechowywane na kartotece np. wielkość firmy, przychody, branża, adres itp.
- Segmenty oparte na interakcjach Wykorzystują informacje pozyskane w odpowiedzi na interakcje kontaktów, np. otwarcie wiadomości e-mail, kliknięcie linku w wiadomości e-mail, przesłanie formularza czy zarejestrowanie się do udziału w wydarzeniu.
Zarządzanie leadami
Utworzone segmenty są wykorzystywane do ukierunkowania procesów pozyskiwania leadów. W wyniku interakcji w ramach działań marketingowych realizowanych przez organizację, dochodzi do utworzenia obiektów potencjalnych klientów. Obiekty potencjalnych klientów mogą być tworzone ręcznie (np. w wyniku rozmowy telefonicznej) lub generowane automatycznie przez system (np. w odpowiedzi na rejestrację udziału w konferencji).
Raportowanie i analiza efektywności kampanii marketingowych
W CRM udostępniona jest możliwość generowania raportów przez użytkowników dla dowolnych danych z poziomu widoku (możliwość eksportu). Dla dużych, skomplikowanych zapytań korzystających z wielu tabel i zawierających duże wolumeny danych, w celu zmniejszenia obciążenia CRM możliwe jest zamówienie raportu generowanego z bazy danych (automatycznie wysyłany w ustalonych interwałach czasowych).
Działaj efektywnie
- Wykorzystaj widok 360 do aktywnych działań z klientami,
- Organizuj spotkania i webinary korzystając z jednego rozwiązania,
- Planuj i uruchamiaj nowe kampanie marketingowe za pomocą niestandardowych szablonów. Zarządzaj swoimi kampaniami w czasie rzeczywistym,
- Buduj niestandardowe plany marketingowe, które pozwolą na lepsze zrozumienie podróży klienta oraz tego, jak te podróże różnią się w zależności od osoby,
- Korzystaj z modeli oceniania potencjalnych klientów. Przekazuj sprzedaży gotowe leady,
- Wysyłaj ankiety i zbieraj przydatne informacje w celu tworzenia atrakcyjnych ofert,
- Twórz zasoby kampanii: wiadomości e-mail, strony www,
- Śledź i analizuj zachowania klientów,
- Raportuj i analizuj skuteczność swoich kampanii marketingowych,
- Twórz kampanie łącząc marketing i sprzedaż w odniesieniu do swoich kontaktów, potencjalnych klientów i ich możliwości,
- Docieraj do odpowiedniej grupy odbiorców wykorzystując zbiór segmentów.